תפריט

אירועי סבולת ארוכים- התמודדות עם מגבלת זמן CUTOFF

כשאנחנו מתקרבים לאירוע סבולת , לרוב אירוע סבולת ארוך, יש נטייה לספקות להיכנס בכל מה שקשור לזמני הביניים ומגבלת הזמן לביצוע התחרות- קאטאוף. בתחרות איש ברזל בין 15-17 שעות. ולרוב יש גם הגבלת זמן למקטע השחייה, סך כל זמן לסיום מקטע מסוים ברכיבה או לרכיבה כולה.

זמני הגג האלו מצד אחד נתונים לחישוב, קצב באימונים ומרחק נדרש יכול לתת הערכה לזמני הסיום המשוערים, מה שגורם לחששות מפני אי עמידה בזמני הקאט אוף. אך ישנם נתונים אחרים שיש לקחת בחשבון שלא תמיד נוכל לחזות אותם מהאימונים עצמם.
שחייה- בריכה לעומת מים פתוחים, יש שחיינים שקצב השחייה הרצוף בים, ללא עצירות בקירות הבריכה, משפר משמעותית את הזמנים.
רכיבה- על כביש סגור, במקטעי רכיבה ישרים ורצוים יכול לשפר משמעותית את זמני הרכיבה
ריצה- אדרנלין ומיקוד באירוע גם יכול לקצר זמנים משוערים.

בתכנית אימונים מאוזנת נקיים אימוני מפתח ומודלים לחיזוי יכולת אישית, נדמה עד כמה שניתן את תנאי התחרות ואף ננסה להכיר את מסלול התחרות המיועד, פעולות שיחברו אותנו בדיוק רב יותר לזמנים האישיים הצפויים בתחרות עצמה.
מצד שני, איננו יכולים לקיים את התחרות/ את עצימויות התחרות לפני התחרות עצמה. עומס האימונים, תנאי האימון והמוכנות הכללית שעתידה להיות מדוייקת ליום אירוע המטרה גורמים לכך שתמיד נהיה פחות מוכנים או עדין לא מוכנים אלא ביום התחרות עצמו.
לכן- תמיד יש מקום לשיפור ולציפיה לביצוע טוב יותר ביום האירוע- כל התנאים צריכים להיות לטובתנו ביום האירוע עצמו.

נושא מהותי ששוחחנו עליו במפגש הוא האם נכון לנו, מבחינה מנטאלית לגשת לאירוע שאנחנו יודעים שקיים סיכוי מסויים שלא נעמוד בזמני הביניים, בזמני הקאט אוף. בין אם זה אירוע מטרה, או אירוע הכנה. הגישה שלנו היא כזו שמתייחסת לכל אימון או אירוע ככלי ללימוד על היכולות האישיות שלנו וגם לתרגול אותן יכולות. במקרה בו ניקל בזמני הביניים וניאלץ להפסיק את ההשתתפות באירוע, נלמד על היכולות שהיו עד לאותו הרגע, נדע במה כדאי להשקיע יותר בהיבט אישי אך בעיקר נזכה להתנסות בתנאי התחרות שלא מתאפשרים לנו באימונים שגרתיים ואף לא במחנות אימונים.

חששות, אכזבות ורצון להיות טובים יותר, הם חלק מהאתגרים העומדים בפנינו בספורט וההתמודדות איתם הופכת את האתגר אולי לגדול יותר/ מורכב יותר אך מעצימה עוד יותר את הסיפוק ושביעות הרצון מצליחתו.

בהצלחה לנו, בכל אתגר שיעמוד בפנינו , בשגרת האימונים, באירועי הספורט ובחיים עצמם.

השאירו פרטים
וניצור קשר בהקדם

X