תפריט

תדריך רכיבת שבת – רוכבים ונהגים

דגשים לרוכבים:

 

תזכורת לאירועים הקרובים
בתחילת הרכיבה דגש על איפוס ועירנות, כניסה מדורגת לקצב! ולהרבות בסימונים.

חובת כל אחד ואחת מכם לעדכן באם אינכם מרגישים טוב או לא בטוחים ביכולת הרכיבה שלכם היום. בכל מקרה כשהתחושה לא 100% טובה יש לקבל אישור לרכוב ממנהל הרכיבה ואם האישור ניתן נמצאים באחורי הדבוקה.

בעלי נסיון ויכולת הובלה מתרכזים בקדמת הפלוטון.

למוביל יש אחריות גדולה על מבט קבועה לפנים ולהעביר סימונים מספיק מראש לשאר הדבוקה.

תיאור המסלול המתוכנן- עליות ודגשים לסגירת פערים נכונה. אחריות אישית.

ריכוז מקסימלי ברכיבה- ללא מבטים הצידה בשיחות ותנועות ידיים.

מבנה הפלוטון- שני טורים, שמירה על זוגות בקו אחד – מרווח גדול יותר בין הרוכבים, בתחילת הרכיבה ולקראת סופה.

מעבר מטור אחד לשני טורים- טור שמאלי משתלב בטור הימני לפני הרוכב שהיה מימינכם

סימונים… מובילים לסמן 20-30 מטר מראש, רוכבים בדבוקה חוזרים על הסימון כמה שיותר מהר ומחזירים את היד לכידון, בלי לדעת מה מסמנים.

מכשול "רציני"/ קל. ללא תגובה מוגזמת. לסמן ולהמשיך ברכיבה ללא יציאה לכביש או לחיצה על הבלמים.

לזכור לשתות ולאכול באופן רציף. מחדשים מלאי שתייה ומזון בכיסים בכל הזדמנות ובתחילת כל עצירה, זכרו ללעוס היטב את המזון!

יש לרכוב עם טלפון בכיס לחירום בלבד (ללא שיחות או צילומים) יש לשמור את מספרי הטלפון של נהגי הליווי ומנהלי הרכיבה).

ברמזורים מתכוננים לנסיעה. לדחות שתייה/ אכילה או התעסקות בכל דבר אחר בכדי לא לפספס את הרמזור ולחתוך את הדבוקה.

אוטומטיות וזרימה נכונה של הדבוקה! כולם רוכבים באותו התוואי "בלי לחשוב".

קצב הרכיבה מוכתב על ידי מנהל הרכיבה / מוביל מטעמו ומותאם לכלל הרוכבים בדבוקה.

תחום הדופק באימון ורמת המאמץ שהוגדרה הם חובה, חריגה מתחומי המאמץ המוגדרים הינה עבירת בטיחות המסכנת אתכם ואת שאר הרוכבים בדבוקה.

רכב הליווי "של כולם" אין להרחיק את רכב הליווי מהדבוקה. כשיש רכב ליווי אחד לדבוקה ובמקרה של תקלה או עייפות, יש לעלות ולאפשר לרכב להתקרב לרוכבים.

רכב ליווי הוא לא תחנת מנוחה! אלא לחירום בלבד.

יציאה וחזרה מהטור- חוזרים בסוף הדבוקה בזהירות כמו ירידה מהובלה

סגירת פערים- לסגור פערים כמה שיותר מהר!!! – רכב ליווי צריך להיות עם הדבוקה העיקרית! להקשיב לדרישת נהגי הליווי.

מסגרת הרכיבה מתחילה מהמוביל ועד לרכב הליווי, מי שהולך קדימה, או מאחורי נהג הליווי – זה באחריותו בלבד! מוזמנים לחזור בהקדם!

נוהל פנצ'ר כשיש רכב אחד- עוצרים לתקן או להעמיס- לא רוכבים בלי רכב ליווי!

אנטרופיה- שאיפה של הטבע לאי סדר- אם לא נתרכז ונקפיד על הסדר, הוא יתפזר- הסדר ישמר באחריות אישית של כל אחד מאיתנו הרוכבים בדבוקה.

אשפה בכיס, לא ברכב ליווי!!

נהגים "עצבניים" – אין טעם לחנך/ להסביר/ להוכיח, לתת להם לעבור ולשדר אנרגיה חיובית.

 

 

 

תדרוך נהגים לקראת ליווי קבוצת רוכבים בשבת/ מסע רכיבה/ מחנה אימונים

חלק מתפקידי נהג רכב הליווי – לדעת כיצד להתמודד עם מצבים מסוימים תוך היכרות עם נהלי הרכיבה הקבועים בקבוצה. נא לקרוא בעיון את הנהלים להלן ולפנות לאסף / לצוות או לנהגים המנוסים בכל שאלה נוספת. אפשר גם בוואטסאפ של רכיבות שבת ונהגי הליווי
תודה רבה!

מטרות רכב הליווי:

  • שמירה על בטיחות הרוכבים
  • התנהלות רכיבה יעילה
  • סיוע במקרי חירום
  • לתת אפשרויות רחבות יותר למתאמנים ולמאמנים.

נהלים נהג רכב ליווי:

  • יש להקפיד ולציית לכל חוקי התנועה ללא יוצא דופן!
  • נהג הליווי חייב להיות עם דיבורית/ אוזנייה, במהלך כל שעות הליווי, עם שתי ידיים על ההגה ולהמנע מביצוע פעולות מיותרות שאינן מבט ישיר על דבוקת הרוכבים.
  • הנהיגה תמיד בצדו הימני של הכביש. -פנס שמאל של הרכב צריך להיות בקו עם השמאלי שברוכבים.
  • יש להפעיל איתותי אזהרה (4 אורות מהבהבים) ולשים אור צהוב מהבהב על הגג (צ'קלקה).
  • על הנהג להיות כשיר לנהיגה, לישון היטב בלילה שלפני ולהכיר את מסלול הרכיבה המתוכנן.
  • חובה להיות נוכח בתדריך האימון שמועבר בבוקר ע"י מנהל הרכיבה.
  • נדרש שיהיו ברשות הנהג מספרי טלפון של המאמנים ונהגי הליווי הנוספים (קבוצת וואטסאפ).
  • יש לשמור על מהירות נסיעה קבועה, זהה למהירות הרוכבים.
  • יש לשמור על מרחק של כ 12-20 מטרים מאחרון הרוכבים בדבוקה (כתלות במהירות הרכיבה- ככל שהקצב מהיר הפער יגדל)
    • כדי שהנהג יספיק לבלום במקרה של נפילה של אחד הרוכבים
    • במקרה שבו רכב עוקף לא יכנס בין רכב הליווי לרוכבים.
  • יש לשמור על בטיחות הרוכבים במשך כל הרכיבה ולוודא כי לא נשקפת להם סכנה.
  • יש לדווח למנהל הרכיבה על כל פער שנפתח מסיבה כלשהי או על איסוף רוכב ברכב הליווי מכל סיבה.
  • חשוב לבחון את מצב הרוכבים במבט, להתריע מפני זגזוג או כל דבר יוצא דופן!
  • בעת עצירה ממושכת- הילוך PARK ובלם יד משוך!
  • אין לדומם מנוע של רכב הליווי בכל שלב של הרכיבה, אלא אם יש בקשה מפורשת לכך ממנהל הרכיבה.

בכל מקרה יש לרשום את קוד הנעילה של הרכב בהישג יד.

ציוד רכב ליווי:

באחריות הנהג לוודא המצאות הציוד ברכב, לסדרו ולהכירו בכדי למוצאו במהירות במידת הצורך

  • רכב הליווי תקין ומתודלק דיו- יש לוודא לפני היציאה לרכיבה!
  • תיק חובש מלא (לעדכן/לוודא מראש תקינות/חוסרים בתיק).
  • סט גלגלים (קדמי ואחורי) תקינים ומנופחים ל 110 PSI.
  • משאבת רגל ברכב הליווי הנושא את סט הגלגלים.
  • שישיית בקבוקי מים או 10 ליטר מים למקרה חירום.
  • מתקן לנשיאת אופניים או אופציה לנסיעה של שני אנשים ושני זוגות אופניים לפחות.
  • אפוד זוהר – לובשים על פי חוק בכל מקרה של יציאה מהרכב ועדיף לנהוג איתו.

נוהל תקלה / הקפצת רוכב:

יש לעצור בשול הימיני מבלי להפריע לתנועה ולאסוף את הרוכב והאופניים.

תיקון התקלה יתבצע בתוך הרכב, במידת האפשר, כאשר הרכב ממשיך ללוות את הדבוקה.

אם ארעה תקלה בגלגל החלופי של הקבוצה, באחריות הרוכב לתקנה.

הורדת הרוכב מהרכב תהיה בתיאום עם מנהל הרכיבה, בעדיפות ראשונה בהפסקה.

במקרה של הקפצת הרוכב לפני הדבוקה לצורך פריקתו והצטרפותו בחזרה יש להורידו לפחות 2 ק"מ לפני הדבוקה, על מנת שיוכל להכין את האופניים טרם הגעת הדבוקה. הצטרפות לדבוקה תהיה לחלקה האחורי, תוך כדי רכיבה איטית כשהדבוקה עוקפת משמאל

נוהל רוכב עייף:

על פי שיקול דעתו של מנהל הרכיבה, מורידים קצב בדבוקה.

במידה ויוחלט, הרוכב יעלה לרכב הליווי למנוחה קלה ויחזור בהמשך, או יקבל סיוע ממנהל הרכיבה / מאחד הרוכבים המנוסים.

פניות, מעברים, חציית נתיבים ורמזורים:

רכב הליווי חוסם את הנתיב כדי לאפשר לדבוקה לעבור בין הנתיבים בבטחה.

ברמזורים יש להתקרב כמה שניתן לצומת על מנת לעבור את הצומת לפני שהרמזור יתחלף, חוצים צומת באור ירוק מלא בלבד!!!

שימו לב בבקשה, אין תחליף לאחריות אישית, ריכוז ושכל ישר.

שתהיה לכולנו רכיבה בטוחה ומהנה.

דגשים לרוכבים:

 

 

תזכורת לאירועים הקרובים
בתחילת הרכיבה דגש על איפוס ועירנות, כניסה מדורגת לקצב! ולהרבות בסימונים.

חובת כל אחד ואחת מכם לעדכן באם אינכם מרגישים טוב או לא בטוחים ביכולת הרכיבה שלכם היום. בכל מקרה כשהתחושה לא 100% טובה יש לקבל אישור לרכוב ממנהל הרכיבה ואם האישור ניתן נמצאים באחורי הדבוקה.

בעלי נסיון ויכולת הובלה מתרכזים בקדמת הפלוטון.

למוביל יש אחריות גדולה על מבט קבועה לפנים ולהעביר סימונים מספיק מראש לשאר הדבוקה.

תיאור המסלול המתוכנן- עליות ודגשים לסגירת פערים נכונה. אחריות אישית.

ריכוז מקסימלי ברכיבה- ללא מבטים הצידה בשיחות ותנועות ידיים.

מבנה הפלוטון- שני טורים, שמירה על זוגות בקו אחד – מרווח גדול יותר בין הרוכבים, בתחילת הרכיבה ולקראת סופה.

מעבר מטור אחד לשני טורים- טור שמאלי משתלב בטור הימני לפני הרוכב שהיה מימינכם

סימונים… מובילים לסמן 20-30 מטר מראש, רוכבים בדבוקה חוזרים על הסימון כמה שיותר מהר ומחזירים את היד לכידון, בלי לדעת מה מסמנים.

מכשול "רציני"/ קל. ללא תגובה מוגזמת. לסמן ולהמשיך ברכיבה ללא יציאה לכביש או לחיצה על הבלמים.

לזכור לשתות ולאכול באופן רציף. מחדשים מלאי שתייה ומזון בכיסים בכל הזדמנות ובתחילת כל עצירה, זכרו ללעוס היטב את המזון!

יש לרכוב עם טלפון בכיס לחירום בלבד (ללא שיחות או צילומים) יש לשמור את מספרי הטלפון של נהגי הליווי ומנהלי הרכיבה).

ברמזורים מתכוננים לנסיעה. לדחות שתייה/ אכילה או התעסקות בכל דבר אחר בכדי לא לפספס את הרמזור ולחתוך את הדבוקה.

אוטומטיות וזרימה נכונה של הדבוקה! כולם רוכבים באותו התוואי "בלי לחשוב".

קצב הרכיבה מוכתב על ידי מנהל הרכיבה / מוביל מטעמו ומותאם לכלל הרוכבים בדבוקה.

תחום הדופק באימון ורמת המאמץ שהוגדרה הם חובה, חריגה מתחומי המאמץ המוגדרים הינה עבירת בטיחות המסכנת אתכם ואת שאר הרוכבים בדבוקה.

רכב הליווי "של כולם" אין להרחיק את רכב הליווי מהדבוקה. כשיש רכב ליווי אחד לדבוקה ובמקרה של תקלה או עייפות, יש לעלות ולאפשר לרכב להתקרב לרוכבים.

רכב ליווי הוא לא תחנת מנוחה! אלא לחירום בלבד.

יציאה וחזרה מהטור- חוזרים בסוף הדבוקה בזהירות כמו ירידה מהובלה

סגירת פערים- לסגור פערים כמה שיותר מהר!!! – רכב ליווי צריך להיות עם הדבוקה העיקרית! להקשיב לדרישת נהגי הליווי.

מסגרת הרכיבה מתחילה מהמוביל ועד לרכב הליווי, מי שהולך קדימה, או מאחורי נהג הליווי – זה באחריותו בלבד! מוזמנים לחזור בהקדם!

נוהל פנצ'ר כשיש רכב אחד- עוצרים לתקן או להעמיס- לא רוכבים בלי רכב ליווי!

אנטרופיה- שאיפה של הטבע לאי סדר- אם לא נתרכז ונקפיד על הסדר, הוא יתפזר- הסדר ישמר באחריות אישית של כל אחד מאיתנו הרוכבים בדבוקה.

אשפה בכיס, לא ברכב ליווי!!

נהגים "עצבניים" – אין טעם לחנך/ להסביר/ להוכיח, לתת להם לעבור ולשדר אנרגיה חיובית.

 

תדרוך נהגים לקראת ליווי קבוצת רוכבים בשבת/ מחנה אימונים

חלק מתפקידי נהג רכב הליווי – לדעת כיצד להתמודד עם מצבים מסוימים תוך היכרות עם נהלי הרכיבה הקבועים בקבוצה. נא לקרוא בעיון את הנהלים להלן ולפנות לאסף / לצוות או לנהגים המנוסים בכל שאלה נוספת. אפשר גם בוואטסאפ של רכיבות שבת ונהגי הליווי
תודה רבה!

מטרות רכב הליווי:

  • שמירה על בטיחות הרוכבים
  • התנהלות רכיבה יעילה
  • סיוע במקרי חירום
  • לתת אפשרויות רחבות יותר למתאמנים ולמאמנים.

נהלים נהג רכב ליווי:

  • יש להקפיד ולציית לכל חוקי התנועה ללא יוצא דופן!
  • נהג הליווי חייב להיות עם דיבורית/ אוזנייה, במהלך כל שעות הליווי, עם שתי ידיים על ההגה ולהמנע מביצוע פעולות מיותרות שאינן מבט ישיר על דבוקת הרוכבים.
  • הנהיגה תמיד בצדו הימני של הכביש. -פנס שמאל של הרכב צריך להיות בקו עם השמאלי שברוכבים.
  • יש להפעיל איתותי אזהרה (4 אורות מהבהבים) ולשים אור צהוב מהבהב על הגג (צ'קלקה).
  • על הנהג להיות כשיר לנהיגה, לישון היטב בלילה שלפני ולהכיר את מסלול הרכיבה המתוכנן.
  • חובה להיות נוכח בתדריך האימון שמועבר בבוקר ע"י מנהל הרכיבה.
  • נדרש שיהיו ברשות הנהג מספרי טלפון של המאמנים ונהגי הליווי הנוספים (קבוצת וואטסאפ).
  • יש לשמור על מהירות נסיעה קבועה, זהה למהירות הרוכבים.
  • יש לשמור על מרחק של כ 12-20 מטרים מאחרון הרוכבים בדבוקה (כתלות במהירות הרכיבה- ככל שהקצב מהיר הפער יגדל)
    • כדי שהנהג יספיק לבלום במקרה של נפילה של אחד הרוכבים
    • במקרה שבו רכב עוקף לא יכנס בין רכב הליווי לרוכבים.
  • יש לשמור על בטיחות הרוכבים במשך כל הרכיבה ולוודא כי לא נשקפת להם סכנה.
  • יש לדווח למנהל הרכיבה על כל פער שנפתח מסיבה כלשהי או על איסוף רוכב ברכב הליווי מכל סיבה.
  • חשוב לבחון את מצב הרוכבים במבט, להתריע מפני זגזוג או כל דבר יוצא דופן!
  • בעת עצירה ממושכת- הילוך PARK ובלם יד משוך!
  • אין לדומם מנוע של רכב הליווי בכל שלב של הרכיבה, אלא אם יש בקשה מפורשת לכך ממנהל הרכיבה.

בכל מקרה יש לרשום את קוד הנעילה של הרכב בהישג יד.

ציוד רכב ליווי:

באחריות הנהג לוודא המצאות הציוד ברכב, לסדרו ולהכירו בכדי למוצאו במהירות במידת הצורך

  • רכב הליווי תקין ומתודלק דיו- יש לוודא לפני היציאה לרכיבה!
  • תיק חובש מלא (לעדכן/לוודא מראש תקינות/חוסרים בתיק).
  • סט גלגלים (קדמי ואחורי) תקינים ומנופחים ל 110 PSI.
  • משאבת רגל ברכב הליווי הנושא את סט הגלגלים.
  • שישיית בקבוקי מים או 10 ליטר מים למקרה חירום.
  • מתקן לנשיאת אופניים או אופציה לנסיעה של שני אנשים ושני זוגות אופניים לפחות.
  • אפוד זוהר – לובשים על פי חוק בכל מקרה של יציאה מהרכב ועדיף לנהוג איתו.

נוהל תקלה / הקפצת רוכב:

יש לעצור בשול הימיני מבלי להפריע לתנועה ולאסוף את הרוכב והאופניים.

תיקון התקלה יתבצע בתוך הרכב, במידת האפשר, כאשר הרכב ממשיך ללוות את הדבוקה.

אם ארעה תקלה בגלגל החלופי של הקבוצה, באחריות הרוכב לתקנה.

הורדת הרוכב מהרכב תהיה בתיאום עם מנהל הרכיבה, בעדיפות ראשונה בהפסקה.

במקרה של הקפצת הרוכב לפני הדבוקה לצורך פריקתו והצטרפותו בחזרה יש להורידו לפחות 2 ק"מ לפני הדבוקה, על מנת שיוכל להכין את האופניים טרם הגעת הדבוקה. הצטרפות לדבוקה תהיה לחלקה האחורי, תוך כדי רכיבה איטית כשהדבוקה עוקפת משמאל

נוהל רוכב עייף:

על פי שיקול דעתו של מנהל הרכיבה, מורידים קצב בדבוקה.

במידה ויוחלט, הרוכב יעלה לרכב הליווי למנוחה קלה ויחזור בהמשך, או יקבל סיוע ממנהל הרכיבה / מאחד הרוכבים המנוסים.

פניות, מעברים, חציית נתיבים ורמזורים:

רכב הליווי חוסם את הנתיב כדי לאפשר לדבוקה לעבור בין הנתיבים בבטחה.

ברמזורים יש להתקרב כמה שניתן לצומת על מנת לעבור את הצומת לפני שהרמזור יתחלף, חוצים צומת באור ירוק מלא בלבד!!!

שימו לב בבקשה, אין תחליף לאחריות אישית, ריכוז ושכל ישר.

שתהיה לכולנו רכיבה בטוחה ומהנה.

פרטים ליצירת קשר עם צוות המשרד, מאמנים ונהגי ליווי קבועים

 

שם מלאטלפון ניידמייל
אסף כהן054-5757527[email protected]
ארי תדהר050-562-9777  [email protected]
אודי פרג'052-366-3355 [email protected]
משרד זן ליאת058-668-6464 [email protected]
גיל קישוני050-679-2929 
איתמר ארבל054-980-5345 
יעל לב054-578-5478 

השאירו פרטים
וניצור קשר בהקדם

X