תפריט

תדרוך רוכבים ונהגי ליווי ברכיבה קבוצתית – זן מאמנים לחיים

תדרוך רוכבים ברכיבה קבוצתית – זן מאמנים לחיים

 תדרוך רוכבים לקראת רכיבת אופני כביש שבת/ חג/ מסע רכיבה/ מחנה אימונים.

  ·         תזכורת לחדשות ואירועים קרובים

·         תיאור המסלול המתוכנן- עליות ודגשים להתנהלות קבוצתית נכונה, דגשי בטיחות במסלול המתוכנן.

·         תחילת הרכיבה, איפוס וערנות, כניסה מדורגת לקצב רכיבה מתאים ודגש על העברת סימונים מראש.

·         אוטומטיות וזרימה נכונה של הדבוקה! כולם רוכבים באותו התוואי “בלי לחשוב“.

·         קצב הרכיבה מוכתב על ידי מנהל הרכיבה / מוביל מטעמו ומותאם לכלל הרוכבים בדבוקה

·         בעלי ניסיון ויכולת הובלה מתרכזים בקדמת הפלוטון.

·         סימונים… מובילים לסמן 20-30 מטר מראש ולהעביר סימונים אחורה, הרוכבים בדבוקה מעבירים את הסימון כמה שיותר מהר ומחזירים את היד לכידון בלי לדעת מה מסמנים. (ניתן לסמן גם עם המרפק).

·         מבנה הפלוטון- שני טורים, שמירה על זוגות בקו אחד – מרווח גדול יותר בין הרוכבים, בתחילת הרכיבה ולקראת סופה- ככל שרמת העייפות עולה.

·         ריכוז מקסימלי ברכיבה- ללא מבטים הצידה בשיחות וללא תנועות ידיים.

·         מכשול “רציני”/ קל. ללא תגובה מוגזמת. שמרו על קו הרכיבה של הטור שלכם. ללא סטייה לכביש בשום אופן.

·         לזכור לשתות ולאכול באופן רציף. מחדשים מלאי שתייה ומזון בכיסים בכל הזדמנות ובתחילת כל הפסקה. זכרו ללעוס היטב.

·         מעבר משני טורים לטור אחד – טור שמאלי מתמזג לטור ימני- רוכב שמאלי נכנס לפני בן הזוג שלו מימין.

·         יציאה וחזרה מהטור- חוזרים בסוף הדבוקה בזהירות כמו ירידה מהובלה.

·         ברמזורים מתרכזים בתחילת רכיבה בלבד ברגע שיהיה ירוק. לדחות שתייה/ אכילה או התעסקות בכל דבר אחר בכדי לא לעכב תחילת רכיבה ולחתוך את הדבוקה עקב התחלפות הרמזור.

·         סגירת פערים- לסגור פערים בהקדם! רכב הליווי צריך להיות אחרי דבוקה אחת! להקשיב לדרישת נהגי הליווי.

·         רכב הליווי “של כולם” אין להרחיק את רכב הליווי מהדבוקה. כשיש רכב ליווי אחד לדבוקה ובמקרה של תקלה או עייפות, יש לעלות ולאפשר לרכב להתקרב לרוכבים.

·         נוהל פנצ’ר כשיש רכב אחד- עוצרים להעמיס את הרוכב ומאפשרים לרכב לחזור בהקדם לדבוקה- לא רוכבים לבד ללא רכב ליווי ולא מעכבים את הרכב בשום אופן.

·         רכב ליווי הוא לא תחנת מנוחה! אלא לחירום בלבד.

·         תחום הרכיבה הקבוצתית הוא ממוביל הדבוקה ועד לרכב הליווי מאחור, אין לעקוף את המוביל או לבקש מרכב הליווי לעקוף אתכם. יצאתם מתחום זה?! באחריותכם המלאה! מוזמנים לחזור מהר.

·         יש לרכוב עם טלפון בכיס לחירום בלבד (ללא שיחות או צילומים) יש לשמור את מספרי הטלפון של נהגי הליווי ומנהלי הרכיבה.

·         יש לשמור על תחום הדופק ורמת המאמץ המוגדרת לאימון על ידי המאמן. חריגה מתחום הדופק מסכנת אתכם ואת הרוכבים אשר לצדכם ומהווה עבירת בטיחות חמורה.

·         הסדר ברכיבה תלוי בכל אחד מהרוכבים. ריכוז ואחריות אישית! אנטרופיה- שאיפה של הטבע לאי סדר- הסדר ישמר באחריות אישית של כל אחד מאתנו.

·         נהגים “עצבניים” – אין טעם לחנך/ להסביר/ להוכיח. יש להמשיך ברכיבה בשקט.

אשפה בכיס, לא ברכב ליווי!!

תדרוך נהג רכב ליווי – זן מאמנים לחיים

תדרוך נהגי ליווי קבוצת רוכבים ברכיבת אופני כביש שבת/ חג/ מסע רכיבה/ מחנה אימונים.

 

חלק מתפקידי נהג רכב הליווי – לדעת כיצד להתמודד עם מצבים מסוימים תוך היכרות עם נהלי הרכיבה הקבועים בקבוצה. נא לקרוא בעיון את הנהלים להלן ולפנות לאסף / לצוות או לנהגים המנוסים בכל שאלה נוספת. אפשר גם בוואטסאפ של רכיבות שבת ונהגי הליווי
תודה רבה!

 

מטרות רכב הליווי:

·         שמירה על בטיחות הרוכבים

·         התנהלות רכיבה יעילה

·         סיוע במקרי חירום

·         לתת אפשרויות רחבות יותר למתאמנים ולמאמנים

·         להוזיל עלויות לנו הרוכבים.

 

נהלים נהג רכב ליווי:

·         יש להקפיד ולציית לכל חוקי התנועה ללא יוצא דופן!

·         נהג הליווי חייב להיות עם דיבורית/ אוזנייה, במהלך כל שעות הליווי, עם שתי ידיים על ההגה ולהמנע מביצוע פעולות מיותרות שאינן מבט ישיר על דבוקת הרוכבים.

·         הנהיגה תמיד בצדו הימני של הכביש. -פנס שמאל של הרכב צריך להיות בקו עם השמאלי שברוכבים.

·         יש לציית לחוקי התנועה במלואם!

·         יש להפעיל איתותי אזהרה (4 אורות מהבהבים)

·         על הנהג להיות כשיר לנהיגה, לישון היטב בלילה שלפני ולהכיר את מסלול הרכיבה המתוכנן.

·         חובה להיות נוכח בתדריך האימון שמועבר בבוקר ע”י מנהל הרכיבה.

·         נדרש שיהיו ברשות הנהג מספרי טלפון של המאמנים ונהגי הליווי הנוספים (קבוצת וואטסאפ).

·         יש לשמור על מהירות נסיעה קבועה, זהה למהירות הרוכבים.

·         יש לשמור על מרחק של כ 15 מטר מהרוכב האחרון בדבוקה

o        כדי שהנהג יספיק לבלום במקרה של נפילה של אחד הרוכבים

o        במקרה שבו רכב עוקף לא יכנס בין רכב הליווי לרוכבים.

·         יש לשמור על בטיחות הרוכבים במשך כל הרכיבה ולוודא כי לא נשקפת להם סכנה.

·         יש לדווח למנהל הרכיבה על כל פער שנפתח מסיבה כלשהי או על איסוף רוכב ברכב הליווי מכל סיבה.

·         חשוב לבחון את מצב הרוכבים במבט, להתריע מפני זגזוג או כל דבר יוצא דופן!

·         בעת עצירה ממושכת- הילוך PARK ובלם יד משוך!

·         אין לדומם מנוע של רכב הליווי בכל שלב של הרכיבה, אלא אם יש בקשה מפורשת לכך ממנהל הרכיבה.

בכל מקרה יש לרשום את קוד הנעילה של הרכב בהישג יד.

 

ציוד רכב ליווי:

באחריות הנהג לוודא המצאות הציוד ברכב, לסדרו ולהכירו בכדי למוצאו במהירות במידת הצורך

·         רכב הליווי תקין ומתודלק דיו- יש לוודא לפני היציאה לרכיבה!

·         סט גלגלים (קדמי ואחורי) תקינים ומנופחים ל 110 PSI.

·         משאבת רגל ברכב הליווי הנושא את סט הגלגלים.

·         תיק חובש מלא (לעדכן/לוודא מראש תקינות/חוסרים בתיק).

·         שישיית בקבוקי מים או 10 ליטר מים ספייר.

·         מתקן לנשיאת אופניים או אופציה לנסיעה של שני אנשים ושני זוגות אופניים לפחות.

·         אפוד זוהר – לובשים על פי חוק בכל מקרה של יציאה מהרכב ועדיף לנהוג איתו.

 

נוהל תקלה / הקפצת רוכב:

יש לעצור בשול הימיני מבלי להפריע לתנועה ולאסוף את הרוכב והאופניים.

תיקון התקלה יתבצע בתוך הרכב, במידת האפשר, כאשר הרכב ממשיך ללוות את הדבוקה.

באחריות הרוכב לתקן תקלה, אם ארעה בגלגל החלופי של הקבוצה!

הורדת הרוכב מהרכב תהיה בתיאום עם מנהל הרכיבה, בעדיפות ראשונה בהפסקה.

במקרה של הקפצת הרוכב לפני הדבוקה לצורך פריקתו והצטרפותו בחזרה יש להורידו לפחות 2 ק”מ לפני הדבוקה, על מנת שיוכל להכין את האופניים טרם הגעת הדבוקה. הצטרפות לדבוקה תהיה לחלקה האחורי, תוך כדי רכיבה איטית כשהדבוקה עוקפת משמאל

 

נוהל רוכב עייף:

על פי שיקול דעתו של מנהל הרכיבה, מורידים קצב בדבוקה.

במידה ויוחלט, הרוכב יעלה לרכב הליווי למנוחה קלה ויחזור בהמשך, או ישאר כך עד לתום הרכיבה.

 

פניות, מעברים, חציית נתיבים ורמזורים:

רכב הליווי חוסם את הנתיב כדי לאפשר לדבוקה לעבור בין הנתיבים בבטחה.

ברמזורים יש להתקרב כמה שניתן לצומת על מנת לעבור את הצומת לפני שהרמזור יתחלף, חוצים צומת באור ירוק מלא בלבד!!!

  

 

אנא שימו לב!

תודה רבה

שתהיה לכולנו רכיבה בטוחה ומהנה

יצירת קשר עם צוות המשרד, המאמנים ונהגי הליווי:

 

משרד זן ליאת – 058-668-6464  [email protected]

 

אסף כהן    –     054-5757527     [email protected]

ארי תדהר  –     050-562-9777    [email protected]

אודי פרג’   –     052-366-3355  [email protected]

      אייל סדלר  –    054-472-8622 [email protected]

נהג ליווי   –     גיל קישוני     –     050-679-2929

נהגת ליווי   –    גפן לביא –     054-465-6204

נהגת ליווי –    יעל לב          –     052-6966083

השאירו פרטים
וניצור קשר בהקדם

X